De Balans - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nick en Lau - WaarBenJij.nu De Balans - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nick en Lau - WaarBenJij.nu

De Balans

Door: nickenlau

Blijf op de hoogte en volg Nick en Lau

15 Juli 2011 | Nederland, Amsterdam

10 maanden geleden begonnen we aan een reis.

Een reis waarvan we niet zo goed wisten wat te verwachten. Een reis waarvan we dachten, dit duurt wel even! Een reis die onvergetelijk, fantastisch, ontroerend, geweldig, niet te overtreffen, maar vooral moeilijk in woorden te omschrijven is.

Na…

11 landen te hebben aangedaan, 1 keer een olifant te hebben gewassen, 7 keer de grens over land te hebben gekruist, 5 grensovergangen via lucht te hebben gedaan, 15 dagen op het spoor te zijn geweest, 40+ busritten achter de rug te hebben, 16 bootreizen te hebben overleefd,
30 keer te hebben getankt, 70+ verschillende guesthouses te hebben getest, 6825 km te hebben afgelegd aan de verkeerde kant van de weg, 4 keer ziek te zijn geweest, 6 schildpadden te hebben gezien, 20 gevaarlijkste dieren ter wereld te hebben weerstaan, 10+ dodelijke ritten te hebben beleefd, 1 keer zonder geld te hebben gestaan, 1.278.563.412.345.980.765 keer poging tot oplichting te hebben ontlopen, 5 keer (helaas) opgelicht te zijn, 5 familieleden op bezoek te hebben gehad (jeeej!), 10 maanden vrij te zijn geweest, 314 dagen vreemde culturen te hebben opgesnoven,
7.536 uren te hebben gereisd, 452.160 minuten te hebben genoten…

…zijn we er klaar voor om terug te gaan!

We hebben zoveel dingen meegemaakt en aan veel van deze gebeurtenissen zullen we nog regelmatig terugdenken…

de vrijheid, het heerlijke eten, de vriendelijke mensen, het oprechte praatje, de mooie dingen bekijken, gewoon helemaal niets doen, onze tijd samen, 600ml bier voor $0.50, het mooie landschap, de treinreizen, de onderwaterwereld, reizigers ontmoeten, ervaringen uitwisselen, de heerlijke temperaturen, de witte stranden, $2 betalen voor een diner, het praten met handen en voeten,
het super blauwe water, de schattige kindjes…

Natuurlijk hebben we ook de mindere kant van deze landen mogen aanschouwen…

de oplichters, kakkerlakken in je bed, het elke keer moeten onderhandelen, het douchen in je toilet, naar de wc gaan in je douche, als lopende portemonnee te worden bestempeld, de (ver te zoeken) hygiëne, malariapillen, ratten op bezoek, wachtrijen bij de grensovergang, het hurktoilet, de fotocamera’s op onze neuzen…

Een reis die is omgevlogen, waarin we prachtige mensen hebben ontmoet, onvergetelijke dingen hebben gedaan, mooie bezienswaardigheden hebben gezien, verrukkelijke gerechten hebben gegeten, elkaar nóg beter hebben leren kennen, over de grond hebben gerold van het lachen en vooral een reis waar we ontzettend van hebben genoten en waar we trots op zijn!

Ondanks dat we het lastig vinden om afscheid te nemen van deze heerlijke vrijheid, vinden we het ook weer leuk om terug te gaan! We hebben zin om vrienden en familie te zien, zin om onszelf nuttig te maken en aan het werk te gaan, zin om ’s avonds echt thuis te komen, zin om weer zelf te koken, zin in typische Hollandse lekkernijen, zin om weer te shoppen zonder er bij na te denken, zin om lekker door Amsterdam te fietsen…

Met dit laatste berichtje willen we jullie allemaal bedanken voor het volgen van onze verhalen. Het is toch leuk om af en toe even iets te horen van het thuisfront. Daarnaast was het voor ons ook een bevestiging dat we niet alles voor niks op papier zetten ;-)

Over een paar uurtjes stappen we in de taxi richting het vliegveld. Binnen ongeveer 20 uur zetten we sinds ruim 10 maanden weer voet op Hollandse bodem. Het is tijd voor tulpen en stroopwafels!

Tot zo!

• 15 Juli 2011 - 06:19

M&M:

Welkom Thuis.

• 15 Juli 2011 - 06:21

Lee & Bessie:

Bedankt voor alle updates en verhalen! Tot over een paar uurtjes!
    -xxx-

• 15 Juli 2011 - 07:06

Mam(ster):

Dank voor het delen van jullie ervaringen. We hebben echt een beetje meegereisd.

Jullie zijn geweldig!!

Welkom thuis en goede vlucht.

knuffel

• 15 Juli 2011 - 07:46

Anja En Arco:

Lieverds, jullie hadden je reis niet beter kunnen omschrijven...

Wij hebben genoten van jullie verhalen en foto's.
    Wij hebben jullie op lange afstand en..., 3 weken lang, op hele korte afstand mogen volgen.

Jullie komen terug, met meer bagage dan dat je vertrokken bent. Bagage waar je de rest van je leven profijt van zult hebben!!

Dank dat we dit mee mochten beleven!!
    Goede reis en..., YES... tot straks!!

XXX @&@

• 15 Juli 2011 - 09:36

Omi En Opi:

Wat een prachtige afsluiting en wij lezen het met tranen in de ogen !!!, maar jullie kunnen toch ook lekker overdrijven zeg , 1 273 890 234 689 500 oplichtingspogingen en maar 5 keer gelukt. Maar oprechte bewondering voor het omschrijven van al de verhalen van jullie belevenissen en de mooie foto's [bedankt], kom veilig thuis en wij zien jullie morgen. Knuffels, Omi en Opi

• 15 Juli 2011 - 09:47

Mitch:

EINNDELLIJK....gebruik ik eens me echte naam als afzender.....werd eens tijd...

Maaruhh...

Jullie komen alweer terug? Jullie zouden toch 10 maanden wegblijven?.....

All jokes aside...Ik heb onwijssss genoten van alle verhalen en hoe jullie het omschrijven, zo ook dit slotbericht....heel mooi...

Ik kan niet wachten om jullie stevig beet te pakken bij schiphol....kijk ER NAAR UIT!...

Tot straks!
    Dikke zoen

• 15 Juli 2011 - 12:42

Anita:

Het was fijn om jullie verhalen te lezen, maar zo als je zelf schrijft aan alles komt een einde, zo ook aan jullie super avontuur, en ons lees plezier. Tot gauw! En alvast welkom thuis! Liefs kus Anita en Quinten

• 15 Juli 2011 - 13:19

Suzan:

Welkom thuis! Wat een prachtige verhalen en vooral dit slot! Ik zou nog even lekker in de chill mood blijven als je thuis bent :-).

Groetjes!

• 15 Juli 2011 - 13:36

Lotte Verbunt:

Hey reizigers, sinds ik al maanden terug ben uit Vietnam, volg ik jullie verhalen op de voet. Ontzettend bedankt voor de mooie verhalen! Heb ze met veel plezier gelezen. Heel veel succes in Nederland!

• 15 Juli 2011 - 14:55

Justin:

Wat heerlijk om die woorden ''tot zo'' te lezen!!

Heb ervan genoten:)! Maar ben wel blij dat jullie weer terugkomen!

kussss

• 15 Juli 2011 - 20:20

Jolande:

Prachtig verwoord en ook ik heb super genoten van alle verhalen. Zo had je elke keer toch een beetje het gevoel bij jullie te zijn. Maar ook wij zijn toch wel erg blij jullie morgenochtend vroeg weer te kunnen omarmen. Jullie zijn TOP!
    Liefs
    Jo

• 15 Juli 2011 - 21:52

Tamara:

Jaaaaaaaa.... Schatties!!!!

Eindelijk is het dan zo ver... nog een heel kort nachtje slapen en dan zie ik jullie eindelijk weer!! Ik kan niet wachten!

Stroopwafels it is!!!

Hele dikke kus, maar die geeft ik jullie over 6 en een half uur!!! Aftellen is begonnen!!!

• 15 Juli 2011 - 22:58

Roel:

10 maanden is best lang en Moskou lijkt voor jullie vast een eeuw geleden. Aan de andere kant zijn de herinneringen waarschijnlijk nog supervers en zijn 10 maanden best kort. In die tijd hebben jullie een fantastisch mooie reis gemaakt en het was leuk jullie te volgen. Goede terugreis nog even en alvast welkom terug!

• 18 Juli 2011 - 14:36

Corien:

Wat hebben jullie een prachtige reis gemaakt, mooie foto's die ik zie en een ervaring voor het leven om dit met elkaar te mogen doen. Nu weer wennen aan Nederland maar eerst nog even een paar dagen of weken vrij voordat er weer in het gareel wordt gelopen.
    Groeten en veel liefs van Corien